ראיונתוש עם נתוש

ראיון עם נתוש (נתי) גבעתי, בעלי חברת ההצגות והמופעים לילדים, נתוש ופנדוש, מגלה איך מפיקים מופע ילדים מוצלח ואיך נולדים קסמים

נתוש הוא ילד שפותר בעיות באמצעות כוח המחשבה. לכל בעיה עולה לו רעיונתוש והוא מוצא פתרונתוש. החבר הטוב שלו הוא דב הפנדה, פנדוש, ויחד הם יוצאים להרפתקאות שסוחפות את הילדים.

מסתבר ששלוש ההצגות המתארות את עלילותיהם, הן רק חלק מרפרטואר רחב יותר של הצגות מופעים לילדים בהפקת חברת המופעים, ששמה הוא (כמובן) נתוש ופנדוש. בראיון עם בעלי החברה, נתי גבעתי, הוא מספר, כי הרפרטואר כולל הצגות קלאסיות, כגון פרח לב הזהב ואליס בארץ הפלאות, והצגות עם כוכבים אחרים, בהם גם סופר חלי, טופי, כוכבי שובבי ועוד. 

מלבד הצגות, מופעים, פסטיבלים ועוד הפעלות לילדים בגילאי שנתיים-שלוש עד 12 שנים, מציעה החברה גם שירותים ופתרונות לכל אירוע, כגון הגברה, אטרקציות, צילום מגנטים, פיסול בבלונים, קריקטורות, מפעילים לימי הולדת, עמדות איפור ועוד. ברשימת הלקוחות אפשר למצוא בתי ספר, גני ילדים, מתנ"סים, קניונים, מתחמי בילוי וספורט, ועדי עובדים, קיבוצים, מושבים, רשויות מוניציפליות וחברות.

"כשאני מחכה לאחרים לא קורה דבר – כשאני לוקח יוזמה אז הקסם נולד"
בתקופת שירותו הצבאי תמיד אמרו לגבעתי שהוא מצחיק ושהוא צריך לקחת חלק בצוותי בידור; ואכן כשבועיים לאחר השחרור מצה"ל הוא כבר העביר הפעלות והנחיות לילדים בצוות בידור.

גבעתי: "הבנתי שהצגות לילדים זהו התחום שלי ושאני מאוד אוהב את זה. בתחילת הדרך יש משהו מאוד תמים. השאיפות בשלב הזה הן רק ללמוד ולהשתפר בתחום, וכמובן לתפוס מקום דומיננטי על הבמה. התמימות הזו מכניסה למעין "בועת חלומות", שחוסמת כל הפרעה בדרך לבמה והופכת את העיסוק בתחום להנאה טהורה. זו ללא ספק הייתה התקופה המרגשת בחיי ואילו רק יכולתי, הייתי  חוזר בזמן מיד. במהלך התקופה האמורה נחשפתי לראשונה לכל המופעים המובילים בקטגוריית הבידור לילדים, התחברתי לכל ומצאתי עצמי רואה את אותו מופע שוב ושוב... ושוב. הבנתי שהחלום שלי הוא להמשיך ולעסוק בתחום. עזבתי את צוותי הבידור במטרה לפתח משהו משלי, בעצמי. עזבתי הכל באופן כזה שלא יאפשר לי לסגת לאחור והקמתי את החברה בסוף שנת 2010". 

איך הגשמת את החלום, להקים חברת הצגות ומופעים לילדים?
"מי שרוצה להגיע למקום כלשהו לא צריך לחכות לאחרים; הוא פשוט יכול להתחיל לצעוד בעצמו והוא יוכל להגיע לכל מקום שירצה. כשאני מחכה שאחרים יעשו משהו, אז לא קורה דבר. כשאני לוקח יוזמה אז הקסמים מתחילים לקרות. כך גם במקרה הזה: התחלתי לצעוד. בנוסף, בשביל להיות אמן ילדים צריך אופי מיוחד איזה קסם, איזו רוח שטות. לי יש הפרעות קשב וריכוז, שמפריעות לי ביומיום אבל לא על הבמה. להפך, שם זה מפרה אותי: ההפרעות היומיומיות מתערבבות על הבמה עם האדרנלין וההתרגשות והן יוצרות יתרון אדיר שמשדרג את המופע. הן גם עוזרות לי ביצירה ובפיתוח התכנים. אני שמח שמצאתי את הדרך לתעל את זה לכוון הנכון, למקום שבו זה עוזר. חסרון בולט שהפך ליתרון בולט".

מה מייחד את מופעי הילדים שלכם ממופעי ילדים אחרים?
"הייחוד הוא בדמויות עצמן ובהצגות בהשתתפותן; במקוריות שבאה לידי ביטוי בכל, כולל שמות ואיפיונים; בעובדה שאנחנו לא מתפשרים על כלום, החל בשפה עברית תקנית, דרך עיבודים, תפאורה ותלבושות, וכלה בתכנים חינוכיים ברמה גבוהה. באמת שאין צורך להמציא את הגלגל מחדש; מספיק להיות ייחודיים ומקוריים. זה כמו בקבוצת כדורגל: קבוצה טובה לא ממציאה את המשחק מחדש, אלא מתאמנת ומשקיעה המון כדי להיות הכי טובה. ההשקעה באה לידי ביטוי החל משלב בחירת השחקנים והמאמן, דרך רמת האימונים, שמירה על כושר גופני וכולי. כך, למשל, קיימות חברות או גופים רבים שמחפשים שחקן מסוים שימלא תפקיד מסוים בהצגה מסוימת. אצלנו התהליך הפוך: בהתאם לכישרונות הטבעיים של השחקנים אנו משלבים דמויות במופע. זו מעין בקרת איכות אוטומטית, שמראש מציבה  אותנו במקומות גבוהים".

חלשים ביח"צ – חזקים בשטח
לאחר תקופה בה התכנים להצגות נכתבו בידי אחרים, החל גבעתי לכתוב את ההצגות בעצמו וגילה כי טוב: "כיום אני כותב את כל התכנים למופעים ולהצגות שלנו. זה התחיל משיפור עבודות של אחרים שכתבו לנו, עד שבשלב מסוים הגעתי למצב שאני כבר לא לוקח חומרים מאחרים. הפידבקים שאנו מקבלים אחרי כל מופע פשוט נהדרים, גם מהלקוחות הקבועים שלנו. מאוד מעריכים ואוהבים את העבודה שלנו; תמיד שואלים אם יש די.וי.די ומתי ואיפה אפשר לראות עוד. למעשה, אני יכול לומר בביטחון שאנחנו לא נופלים מאמנים אחרים, ממותגים יותר, מחברות או מופעים אחרים. אנחנו אמנם חלשים בקידום ויחסי ציבור, אבל חזקים בשטח".

איך אתה יודע שהילדים אוהבים את המופע?
"כשאני שואל שאלה ומאה אחוז מהילדים בקהל עונה; כשיש קטע מצחיק וכל הילדים בקהל צוחקים, זה המדד שלי לכך שהילדים נהנים. כשהם לא מכירים אותי מדי.וי.די ורואים אותי בפעם הראשונה ומגלים סימני אהבה, רוצים להצטלם, מתרגשים וכולי - אני יודע שזה מוצלח והם נהנים. אני מאוד קשוב לקהל".

שתף בטיפים להפקת מופע מוצלח לילדים.
"המפתח הוא התוכן. במקביל, השילוב של התוכן, התפאורה, השחקנים וההתאמה שלהם לתפקיד, יחד עם עיבודים מוסיקליים סוחפים, יוצרים את המופע המוצלח.  כדאי לציין שגם היצירה המוסיקלית והסאונד הם מרכיבים חשובים בהצגות ילדים".

מה מרגש אותך כרגע?
"מרגש אותי הפרויקט הנוכחי עליו אני עובד. אני כותב את ההצגה לדי.וי.די, שיופק בקרוב ואני מאוד מתרגש מכל התהליך, אפילו רק מלספר על זה לקרובים אלי".

מהו הרגע הכיפי ביותר במהלך יום עבודה?
"יש הרבה רגעים כיפיים, אבל אין דבר מרגש וכיפי יותר מאשר לצפות בחזרה גנרלית של הצגה אותה כתבתי וביימתי. אין טוב מאשר לראות איך ההצגה יוצאת לפועל ממש כפי שראיתי בדמיון; לראות את זה קורה, קורם עור וגידים. כמו כן, כל מפגש עם המעריצים הקטנטנים שלנו הוא כיף לא נורמלי".

מהם היעדים לשנה הקרובה?
"בין היעדים המרכזיים לשנה הקרובה גם להפוך את הדמויות, נתוש ופנדוש, למותג פופולרי, כזה שכל ילד בישראל יכיר ויחשף לתכנים שלנו ברמה יומיומית. זה החלום שלי".

אינדקס מדיה - פתרונות שיווק מתקדמים לעסק שלך

בואו נתחיל >>

קידום ממומן בגוגל

רוצה להיות ראשון בגוגל כאן ועכשיו?
קידום ממומן בגוגל הוא הדבר בשבילך.
אתה תקבע את המילים והתקציב ואנו נדאג
למקום הראשון בתוצאות גוגל. בהתחייבות

בואו נתחיל >>
תהליך העבודה ולקוחות נבחרים >>

קידום אורגני בגוגל

צוות המומחים שלנו רק מחכה להצעיד
את העסק שלך צעד קדימה ולהביא
אותך להיות בדף הראשון בגוגל בביטויים
הרלוונטים. ראשון בגוגל = לקוחות חדשים

תהליך העבודה ולקוחות נבחרים >>
מידע נוסף ואתרים לדוגמא >>

בניית אתרים וחנויות

בניית אתרים רספונסיבים מותאמים
לכל סוגי המסכים, לטלפון ולגוגל,
כולל דומיין, מערכת ניהול אתרים
ועיצוב מרהיב ואישי לכל אתר

מידע נוסף ואתרים לדוגמא >>